nieuws

Boni en Picnic lanceren Fitbrood

Marktberichten

Boni en Picnic hebben maandag 4 september gelijktijdig een nieuw broodconcept geïntroduceerd: Fitbrood.

Boni en Picnic lanceren Fitbrood

Fitbrood is een broodsoort met relatief weinig koolhydraten en veel vezels en eiwitten.

Samen met bakkerij Fuite

Boni en Picnic hebben dit brood ontwikkeld met bakkerij Fuite in Apeldoorn. ‘Met Fitbrood kiest de consument voor 50 procent minder koolhydraten, 75 procent meer vezels en 100 procent meer eiwitten dan volkorenbrood’, melden de beide ketens in een gezamenlijk persbericht.

Hardloper bij Boni

Brood met minder koolhydraten is sinds de introductie bij Boni een hardloper in de broodcategorie. ‘Er is een steeds grotere groep consumenten die bewust kiest om minder koolhydraten te eten’, aldus Boni en Picnic. Fitbrood is verkrijgbaar als 400 grams volkoren- en meergranenbrood, en Fit volkorenbroodjes, die per vier stuks worden verpakt.

Boni inkooppartner van Picnic

Het is geen toeval dat Boni en Picnic het brood samen lanceren. Boni is inkooppartner van de websupermarkt. ‘Wij moeten goed en goedkoop kunnen inkopen, en de proces- en distributiekosten moeten laag zijn. Onze inkooppartner moet die zaken dus op orde hebben. Boni is een partner met inkoopkracht en toonde zich vanaf het begin bovendien zeer geïnteresseerd in onze plannen. Ze hebben gedurende de ontwikkeling ook veel meegedacht,’ liet Picnic- initiatiefnemer Michiel Muller eerder aan Distrifood weten.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels