nieuws

Landelijke radiocommercial ‘Breng de nacht door met je bakker’

Evenementen

De landelijke campagne ‘Breng de nacht door met je bakker’ wordt vanaf maandag 21 september gepromoot op de radiostations 100%NL en Radio10. Deelnemende (banket)bakkers openen hun deuren in de nacht van 2 op 3 oktober voor consumenten. Door de reclamespot profiteren de deelnemende bakkers van landelijke publiciteit om het bakkersvak bij hun klanten onder de aandacht te brengen.

Landelijke radiocommercial ‘Breng de nacht door met je bakker’
Afbeelding: Stichting Ambachtelijke Bakkerij

Consumenten en media zijn veel bezig met de achtergrond en de bereiding van voedsel. ‘Tijdens ‘Breng de nacht door met je bakker’ kunnen bakkers hun vakkennis over grondstoffen en hun liefde voor het vak laten zien aan bestaande en potentiële klanten’, aldus Sandra Pluim, coördinator van de Stichting Ambachtelijke Bakkerij. ‘Bakkers kunnen zich nog steeds aanmelden via www.ambachtelijkebakkerij.nu’.

Groot bereik onder consumenten

De radiocommercial wordt op even uren afgespeeld op 100%NL en op oneven uren op Radio10. ‘Het is de laatste spot die gedraaid wordt voor het nieuws waardoor we een enorm bereik creëren,’ zegt Pluim. De spot informeert over het initiatief en verwijst luisteraars naar de consumentenwebsite www.uwambachtelijkebakker.nu

Uwambachtelijkebakker.nu

Op deze site kunnen consumenten meer informatie vinden over het initiatief en kunnen zij de deelnemende bakkers in hun regio vinden. Deelname aan ‘Breng de nacht door met je bakker’ is gratis en vrijblijvend. ‘Aangesloten bakkers die zich via de site hebben aangemeld, profiteren van de landelijke promotie via site en de radiostations. En zij kunnen gebruik maken van gratis promotiemateriaal om hun eigen klantenkring uit te nodigen’, aldus Pluim.

Eigen invulling

De nacht van 2 op 3 oktober kan door iedere bakker op zijn eigen manier worden ingevuld tussen 20:00 uur ‘s avonds en 08:00 uur ’s ochtends. Te denken valt aan workshops, proeverijen, rondleidingen door de bakkerij of demonstraties van vaktechnieken en bakprocessen. Pluim benadrukt: ‘De actie is een prachtige kans om de consument kennis te laten maken met de ambachtelijke bakker als smaakheld en kennisspecialist.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels