nieuws

Grip op je bakkerij van start met inspiratietoer

Evenementen

In Amsterdam is Grip op je bakkerij van start gegaan. De deelnemers aan het trainingstraject kwamen bijeen bij de Jumbo Foodmarkt in Amsterdam-Noord. Vandaag (maandag 14 september) staat voor hen een inspiratietoer op het programma.

Grip op je bakkerij van start met inspiratietoer
Marijke Buijs

Grip op je bakkerij, een zesdaagse training verzorgd door Bakkerswereld en gesponsord door Koopmans Meel en Dawn Foods, helpt de deelnemende bakker-ondernemers op weg in hun bedrijfsvoering en leert hen zich verder te ontwikkelen. De lessen Consumentenbeleving, Persoonlijk leiderschap, Productie en promotie en Bedrijfseconomie zijn afgestemd op de bakkerij en worden gegeven door bevlogen docenten en sprekers.

Positieve indruk

Eén van hen is Walter Fauser. Hij presenteert ‘Het dagelijks belang van het achterlaten van een positieve indruk bij anderen’. Binnen enkele seconden vormen mensen namelijk een oordeel over u en uw boodschap. De zogenaamde ‘eerste indruk’ heeft invloed op hoe u als persoon wordt beoordeeld.

Rendement

Daarnaast is ook André Wijnhorst bij het opleidingstraject van Bakkerswereld betrokken. Hij is aangesloten bij de Nationale Bakkerij Academie (NBA) en begeleidt veel bedrijven in het verbeteren van het rendement. Wijnhorst wil graag zijn enthousiasme en kennis delen met deelnemers binnen Grip op je bakkerij.

Neuromarketing

Helma Looman van Consumatics staat garant voor een spraakmakende presentatie met een combinatie van informatie uit de neuromarketing, psychologie en gastgerichtheid. Looman gaat graag aan de slag om concrete resultaten te boeken met de deelnemers.

FlynthVision-concept

Ook resultaatgericht is Peter de Jong, regiodirecteur van accountantsbureau Flynth. Door het FlynthVision-concept kunnen ondernemers doelgerichter werken dan ooit.

Coach

De inspiratietoer waarvoor alle deelnemers vandaag (maandag 14 september) op de fiets klimmen, wordt begeleid door Hanneke te Boekhorst en André Wijnhorst. Tijdens de toer nemen de bakker-ondernemers een kijkje in de keuken van andere ondernemers, die werkzaam zijn in de retail, de horeca en de slagersbranche, en bij collega-bakker. Hanneke te Boekhorst helpt alle deelnemers met het concreet bepalen van het doel en fungeert zes maanden lang als coach. Naast de lessen zijn ook twee mystery visits deel van het traject; een voorafgaand als nulmeting en een na afloop van het trainingstraject.

Buddy’s

Deelnemende bakkers worden als ‘buddy’s’ gekoppeld. Doel hiervan is samenwerken en van elkaar leren. Voor alle deelnemers die het traject met goed gevolg afleggen, is er een certificaat.

Voor meer informatie: Gripopjebakkerij.nl.

Reageer op dit artikel