artikel

Nieuw agf-concept ook voor andere versbranches beschikbaar

Dossiers

Versondernemers die elkaar versterken in plaats van de omzet naar het supermarktkanaal te laten vloeien. Dat is wat Sjors Reeder, adviseur van versdetaillisten, als zijn doel ziet. ‘Een klant moet een reden hebben om terug te komen naar een winkel.

Nieuw agf-concept ook voor andere versbranches beschikbaar

Versondernemers die elkaar versterken in plaats van de omzet naar het supermarktkanaal te laten vloeien. Dat is wat Sjors Reeder, adviseur van versdetaillisten, als zijn doel ziet. ‘Een klant moet een reden hebben om terug te komen naar een winkel.’

Tien gouden tips van Sjors Reeder

1. Horen. Zien. Voelen. Proeven. Ruiken. Dat zijn de vijf kernbegrippen bij de introductie van een nieuw product.
2. Verkopen in de zin die wij kennen, bestaat niet meer. Verkopen is een probleem oplossen.
3. De tong is de eerste binnenkomst van de handel.
4. Een grazende klant koopt per definitie meer dan dat hij oorspronkelijk van plan was.
5. De klant moet zich prettig voelen en juist daardoor wil hij meer kopen.
6. Wij zien veel goede vakmensen in de versspeciaalzaken; dat wil niet zeggen dat het ook goede winkelmensen zijn. Een ondernemer moet in zijn winkel een soort animator of entertainer zijn.
7. Sommige leveranciers zijn pratende faxen. Op die wijze ontstaat geen dialoog tussen aanbieder en afnemer. Neem daar geen genoegen mee.
8. In een winkel moet de hand van de meester (de ondernemer) overal zichtbaar en merkbaar zijn.
9. Het kernassortiment is het herkenningspunt voor de klant.
10. Het succesvol introduceren van een nieuw product begint bij het instrueren van de verkoopmedewerkers.
 

Reageer op dit artikel