artikel

Bake Five over nieuwe broodconcepten

Dossiers

Brood is de belangrijkste versgroep voor supermarkten om zich te onderscheiden. Het broodschap in het supermarktkanaal telt dan ook vele private labels. Bake Five introduceerde onlangs twee nieuwe broodconcepten. Theo de Graaf, commercieel directeur en Mascha van Mourik, national accountmanager vertellen over de nieuwste introducties en gaan dieper in op het onderwerp innovatie.

Bake Five over nieuwe broodconcepten

Brood is de belangrijkste versgroep voor supermarkten om zich te onderscheiden. Het broodschap in het supermarktkanaal telt dan ook vele private labels. Bake Five introduceerde onlangs twee nieuwe broodconcepten. Theo de Graaf, commercieel directeur en Mascha van Mourik, national accountmanager vertellen over de nieuwste introducties en gaan dieper in op het onderwerp innovatie.

Brood is al jaren een belangrijk segment in de bedrijfsvoering bij supermarkten. Met verse producten en met name brood kan de supermarkt zich onderscheiden ten opzichte van de concurrent en er zitten aantrekkelijke marges op het product. De Nederlandse supermarkten introduceren daarom de laatste jaren veel nieuwe broodmerken. Kloosterbrood, Liefde&Passie, Gildebrood, Oerbrood Biologisch en Korenlanders zijn bekende merknamen die in de schappen liggen. Sinds enkele weken zijn daar twee nieuwe broodconcepten aan toegevoegd. Bake Five introduceerde samen met Super de Boer Duobrood. En in samenwerking met Jumbo werd Goudeerlijk uitgerold. 

Het hele artikel: zie Bakkerswereld 21 van 2008
 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels