artikel

‘Inzetten op goed geïnformeerd personeel

Dossiers

Erica de Werd, voorheen verantwoordelijk voor de marketing van Bake Five, adviseert en begeleidt bakkerijen. Van klein tot groot. Spar en Hema zijn klanten van haar. Maar ook het ambacht ligt haar na aan het hart. Ze ziet een belangrijke ontwikkeling die ze wil delen met Bakkerswereld. ‘Supermarkten hebben het ambachtelijke al ingelijfd en zetten nu in op hun personeel. De kleinere ambachtelijke ondernemer moet de supermarkt voorblijven als het gaat om betrokken medewerkers.’ Lees haar adviezen.

‘Inzetten op goed geïnformeerd personeel

Erica de Werd, voorheen verantwoordelijk voor de marketing van Bake Five, adviseert en begeleidt bakkerijen. Van klein tot groot. Spar en Hema zijn klanten van haar. Maar ook het ambacht ligt haar na aan het hart. Ze ziet een belangrijke ontwikkeling die ze wil delen met Bakkerswereld. ‘Supermarkten hebben het ambachtelijke al ingelijfd en zetten nu in op hun personeel. De kleinere ambachtelijke ondernemer moet de supermarkt voorblijven als het gaat om betrokken medewerkers.’ Lees haar adviezen.

Zes tips van breadwatcher Erica de Werd
1. Laat medewerkers zelf nadenken hoe ze geïnformeerd willen worden, dit stimuleert betrokkenheid.
2. Zorg dat ze plezier in hun werk hebben.
3. Laat ze in een rollenspel aanbiedingen en acties zelf in eigen woorden vertellen.
4. Zorg dat de medewerkers ook de bedrijfsvisie weten en de doelstellingen.
5. Loop zelf eens in uw winkel als klant en vraag je bij iedere stap af waarom en wat ziet (en denkt) de klant hier. Geldt ook voor de medewerkers.
6. Zorg dat je uitstraalt wie je daadwerkelijk bent en niet wie je zou willen zijn. Het imago moet dichtbij je identiteit blijven. Doen wat je zegt.

Voor het complete artikel:
Bakkerswereld 12 oktober 2007

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels