blog

Maak jij die stap?

De winkel

In alle drukte die wij als bakkers meemaakten, ging V&D op Oudjaarsdag failliet. Nog geen week later ging de stekker uit Dolcis, Invito en Manfield. Scapino vroeg nog even snel uitstel van betaling aan.

Maak jij die stap?

Waar het allemaal fout is gegaan bij deze bedrijven laten we maar aan de experts over, maar gingen ze wel met de tijd mee? Zijn het nog wel winkels van deze tijd of waren ze veel te laat met het zetten van nieuwe stappen? In 2011 hebben wij onze webshop geopend en de verkoop via deze webshop groeit gestaag. In 2014 ging 4 procent van onze omzet via de webshop en in 2015 is dit gestegen naar 5 orocent.

In december ging maar liefst 15 procent van onze omzet via de webshop. Tussen 28 en 31 december kwamen er ruim 900 unieke bezoekers in onze webshop en meer dan de helft daarvan heeft een bestelling geplaatst. Behalve dat het voor de klant enorm veel voordelen heeft – bestellingen plaatsen buiten openingstijden om, niet in de rij hoeven wachten of zelfs gratis thuisbezorgd krijgen – heeft het ook voordelen voor ons. We hebben het geld al op onze rekening staan voordat de spullen zijn verkocht. En we hebben heel gemakkelijk een digitaal overzicht van alle bestelde producten. Voor een goede webshop heb je ook een goede website nodig.

Ga jij dit jaar de stap zetten? Ga je jouw bedrijf onderscheidend maken van jouw concurrenten? Durf je te investeren in nieuwe verkoopmanieren of word jij de volgende V&D?

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels