nieuws

Bakkerij ’t Stoepje voert actie voor War Child

De bakkerij

Op de Internationale Dag van de Vrede, die 21 september gehouden wordt, lanceert Bakkerij ’t Stoepje een grootschalige actie voor War Child. War Child voert jaarlijks de #SAYPEACE campagne, waarbij iedereen wordt opgeroepen om op te komen voor het recht op vrede, ook voor oorlogskinderen. Daarom hebben de 112 marktbakkers van ’t Stoepje en hun medewerkers besloten om zich een maand lang in te zetten voor kinderen die opgroeien in oorlogsgebieden.

Bakkerij ’t Stoepje voert actie voor War Child

‘Wat begon als een sympathiek idee, is nu een grootschalige landelijke campagne geworden’, vertelt Pierre Fleuren, formulemanager van Bakkerij ’t Stoepje. ‘Honderdduizenden krentenbollen gaan het verschil maken voor kinderen in oorlogsgebieden. We zullen op méér dan 600 markten in heel Nederland de vredesboodschap overdragen aan de klant.’

Broodclip

Honderdduizenden klanten kunnen hun sympathie voor de actie tonen door het dragen van een speciale #SAYPEACE-broodclip. Deze #SAYPEACE-broodclip zit vast aan de super rozijnen-krentenbollenzak. De clip laat zien dat de drager in actie komt voor vrede. War Child en de marktbakkers roepen heel Nederland op om hiervan een foto te maken en te delen via social media met #SAYPEACE. De leukste, creatiefste, origineelste foto’s maken kans op ludieke prijzen. De marktbakkers hopen met deze campagne héél Nederland te mobiliseren voor de vrede.

Per verkochte super rozijnen-krentenbol gaat 5 cent naar War Child. ‘Ons streven is minimaal 250.000 krentenbollen te verkopen en hiermee honderden oorlogskinderen te helpen’, aldus Fleuren. De actie loopt van 21 september tot en met 21 oktober.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels