artikel

Primus Wafer Paper lanceert editor waarmee eigen labels ontworpen kunnen worden

De bakkerij 581

Sinds Primus Wafer Paper www.primus.direct begin oktober lanceerde, weten bakkerijen in Nederland en België de webshop te vinden om broodlabels en decoratie van 100% natuurlijke Zaanse ouwel te bestellen. Begin volgend jaar wordt er zelfs een speciale editor toegevoegd waarbij klanten een eigen logo of afbeelding kunnen uploaden en bewerken.

Primus Wafer Paper lanceert editor waarmee eigen labels ontworpen kunnen worden
Naast de 30 huidige soorten broodlabels, zijn er begin 2018 ook personalized labels uit voorraad te leveren.

Sponsored content door Primus Wafer Paper

Primus Wafer Paper commercieel directeur Wouter Smits

Primus Wafer Paper commercieel directeur Wouter Smits:
‘Wij werken aan een editor waarmee bakkers binnenkort hun eigen labels kunnen ontwerpen’

Met zo’n 85 procent export aan grote distributeurs in landen als Australië, Zuid-Afrika en Amerika, was het voor Primus Wafer Paper lastig om de grote miljoenenorders te combineren met de kleinere orders, zoals die van lokale ambachtelijke bakkerijen. In oktober lanceerde Primus Wafer Paper daarom de webshop www.primus.direct waar deze belangrijke doelgroep eenvoudige, kleinere orders kan plaatsen. ‘Bijkomend voordeel is dat er vanuit voorraad geleverd wordt, zodat er sprake is van korte levertijden’, zegt Smits.

Edible branding

De producten van Primus Wafer Paper bieden vele mogelijkheden voor bakkers; behalve dat ouwel een uitstekend middel is om met klanten te communiceren over de onderscheidende kwaliteit van het product – want welk keurmerk heeft het vlees in hun saucijzenbroodje? – is ouwel decoratief en hét perfecte middel om een product een boodschap mee te geven, zogenoemde edible branding.


Smits: ‘In de webshop is er keuze uit zo’n 30 broodlabels. Echter, vanuit de bakkers ontstond de vraag naar broodlabels met een eigen logo, afbeelding of tekst om nog persoonlijker maatwerk te kunnen leveren. Wij hebben daarom een online ontwerpeditor laten realiseren, zodat de klant via het zogenoemde printing-on-demand binnen onze webshop een eigen ontwerp kan maken.’ Smits vervolgt: ‘Hiermee nemen wij de bakkers een prijzig en tijd¬rovend proces uit handen. Daarnaast kunnen wij de
gepersonaliseerde producten al binnen 5 dagen leveren.’

Eindeloze mogelijkheden

Ouwel is misschien een ouderwets product, maar ook een product met talloze nieuwe mogelijkheden die kunnen voldoen aan de eisen die de markt tegenwoordig stelt. Commercieel directeur Smits van de meer dan 100 jaar oude ouwelproducent uit Oostzaan gaat met de tijd mee. Naast de vele broodlabels, decoraties van ouwel en eetbare servetten en muffinbakjes, zijn er zelfs eetbare badges die in oktober op het evenement TEDx in Groningen aan de bezoekers werden uitgedeeld. Smits: ‘Wij spelen in op de nieuwe trend van edible branding en door de komst van de online ontwerpeditor kunnen de bakkers nóg beter inspelen op de behoeften van hun klanten, bijvoorbeeld tijdens plaatselijke sportkampioenschappen of evenementen. De mogelijkheden zijn eindeloos.’
De ontwerpeditor wordt begin 2018 toegevoegd aan de webshop www.primus.direct.

Reageer op dit artikel