blog

Géén 1 april-grap

Blogs

Ik las het op internet deze week. Een kassaloze supermarkt. Eerst twijfelde ik nog even want het artikel stond op 29 maart op internet en je weet het maar nooit zo in de buurt van 1 april.

Géén 1 april-grap

Nader onderzoek nam mijn twijfel weg. Het bedrijf Rambus Payments heeft een systeem ontwikkeld waarbij aankopen bij het verlaten van de winkel automatisch worden afgeschreven.(Bron Algemeen Dagblad/Retailnews)

Het werkt als volgt. De klant haalt bij het winkelen zijn telefoon langs de streepjescode en bij het passeren van de schuifdeuren wordt automatisch afgerekend en spaarpunten bijgeschreven. Het pinloos betalen kan met een telefoon, Google Glass of Apple Watch. Rambus is in gesprek met Nederlandse supermarkten! (tussen haakjes, in Amerika heeft Amazon in Seattle al zo’n supermarkt operationeel).

Picnic-online

Wat ook volop in het nieuws was afgelopen weken is de uitbreiding van de online-supermarkt Picnic. Geld speelt geen rol lijkt het. Distributie centra komen erbij, eigen elektrische auto’s werden ontwikkeld en natuurlijk software. Michiel Muller, oprichter van Picnic, denkt niet dat supermarkten zullen verdwijnen wanneer we online onze boodschappen bestellen en laten bezorgen. Wel ziet hij kansen voor speciaalzaken. Dit liet hij optekenen in het programma Toekomstmakers van RTL Z.

Geen toekomst maar de waan van de dag. AH laat mij deze week in een bonus mail weten dat ik zelf kan kiezen op welke producten ik komende week korting wil hebben. Het moet niet gekker worden denk ik bij mijzelf want hoe kan een doorsnee brood of banketbakker nu nog concurreren met jullie. (supermarkten) En dan heb ik het gemakshalve maar even niet over de roomboter paasstollen van 750 gram a       € 1,79 die mij links en rechts om de oren vlogen in reclame folders deze week.

Cao-ultimatum

Of, de waan van de week. Immers, NBOV-voorzitter Jos den Otter nam een petitie in ontvangst van 40 bakkers die vragen om een betere cao. Volgens de FNV geldt de petitie als ultimatum en zijn stakingen niet uitgesloten. Vrolijk Pasen hoor ik u zeggen.

Jazeker, Pasen komt eraan. Een eerste impuls voor extra omzet met de lekkerste Paasproducten die je maar kunt bedenken. Persoonlijke aandacht in de winkel, producten die de mensen zelf uitkiezen van het schap of uit de vitrine (omdat dat ene gebakje er toch net iets mooier uit ziet dan die er naast), niet veel voor weinig maar in plaats daarvan kwaliteit gemaakt van eerlijke grondstoffen voor een acceptabele prijs omdat het zo lekker en bijzonder is. En wellicht het belangrijkste: ze nemen de moeite om juist bij u te komen voor Pasen, want ze willen goed voor de dag komen en weten wat u ze te bieden hebt. Wees trots op uw vakmanschap en maak er met uw producten fijne feestdagen van. Voor uw klanten, uzelf, maar zeker ook voor uw mensen die met u iedere dag de strijd aangaan voor het beste resultaat.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels