blog

Opwarmen

Blogs

Af en toe denk ik de lente al te ruiken, maar het is pas februari en winter. Om u toch een beetje op te warmen, reiken we u alvast trends en ideeën aan voor Pasen. Met kleine aanpassingen kunt u vaak al snel en slim inspelen op de wensen van klanten die deze periode graag aanwenden om hartverwarmende traktaties te kopen. Welke plek is daar beter voor geschikt dan de (banket)bakkerij?

Opwarmen

Vorige maand is traditiegetrouw de Horecava gehouden. Op deze beurs werd duidelijk dat er ruimte is voor ondernemerschap in food. Traditionele zaken maken plaats voor aanbieders die de ‘cocoonende consument’ voorzien van trendy en verantwoord eten en drinken en die daarmee de vraag naar puur en eerlijk beantwoorden. Het is maar dat u het weet.

Het klinkt eenvoudig als ik het zo opschrijf, maar makkelijk is dat natuurlijk niet. En de waarheid gebiedt ook te zeggen dat veel (banket)bakkers helemaal niet meer de kans zullen krijgen zich te ontwikkelen. Tijdens de Ondernemersdag van de bakkerij werd pijnlijk duidelijk dat veel bakkerij-ondernemers nauwelijks nog spek op de botten hebben. Chiel van den Hout van Beko Advies spreekt zelfs van een crisis in de bedrijfsopvolging. Dat is zuur. Zeker nu het ambacht weer de wind in de zeilen krijgt en de consument graag iets meer betaalt voor een goed product.

In zijn maandelijkse bijdrage geeft Jan Buitelaar tips aan ondernemers die hun bedrijf gaan verkopen. Neem ze ter harte. Ook Geert Caniels, directeur van het jubilerende Echte Bakkersgilde, ziet de vergrijzing. Die raakt volgens hem de hele kolom. Samenwerken en nog beter je best doen om je te onderscheiden, is zijn devies.

Vergrijzing en de jeugd. Die laatste heeft de toekomst, weten ze op het Albeda College in Rotterdam. Acht topstudenten werkten er aan prachtige eindexamencreaties en slaagden daarmee voor hun examen. Proficiat! Daarmee schijnt toch de lentezon.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels