blog

Respect en waardering

Blogs

In 1937, een tijd van crisis, werkloosheid, armoede en een moordende concurrentie onder bakkers, ontstond Bakkerswereld. Nu 75 jaar geleden. Wij hebben dat gevierd in De Broodfabriek in Rijswijk, waar ooit bakkerij Hus zijn brood (waaronder King Corn) bakte.

Respect en waardering

Nederland telde in 1937 15.000 bakkersbedrijven, 2.000 banketbakkerijen en 10 procent van het inkomen werd aan brood uitgegeven. Er bestonden al veel bakkersblaadjes. Toch begon uitgeverij Misset het vakblad Bakkerswereld. De eerste hoofdredacteur van Bakkerswereld – Bertus Muller – vroeg zich af of Bakkerswereld bestaansrecht had. ‘Ja’, schreef hij, ‘als men in de gegeven omstandigheden iets kan produceren of leveren dat een ander niet kan. Dan heeft dit blad bestaansrecht, omdat ze in een behoefte voorziet.’ Dat geldt voor elk bedrijf. Bakkerswereld voorzag én voorziet in die behoefte: een bakker die Bakkerswereld niet leest is geen bakker!

Bakkerswereld is meer geworden dan een vakblad. Het is een merk dat informatie overdraagt via het vakblad, online, social media, evenementen. Actief aanwezig en betrokken bij de bedrijfstak. In 75 jaar is dat niet veranderd.

Bakkerswereld doet regelmatig onderzoek hoe lezers en adverteerders het merk Bakkerswereld ervaren. Het bezit een unieke positie: Een abonnementenblad met een bereik van ruim 4.000 lezers. Als je bereik de grootte van je doelgroep overstijgt, dan heb je een prachtige positie. De online nieuwsbrief van Bakkerswereld telt zelfs meer dan 6.800 abonnees.

Uit lezersonderzoeken haalt de redactie nuttige tips en ideeën. Vanaf deze plek minder vaak met een opgeheven vingertje tot de bakkers spreken. Onze taak is informeren, motiveren en inspireren.

Met veel respect en oprechte waardering voor alle bakkers in Nederland.

Reageer op dit artikel