blog

In mijn visie is er nog een wereld te winnen

Algemeen 24

Snel en gemakkelijk. Zo wil de klant het het liefst. En puur en eerlijk. Dat ook. Want de consument van nu weet wat er in de wereld te koop is.

In mijn visie is er nog een wereld te winnen

En de consument van de toekomst, de zogenoemde Generation Swipe, weet dat nog veel beter. Kinderen geboren rond het jaar 2000 zijn opgegroeid met het wereldwijde web. Hun leven bevindt zich in hun smartphone. Ze bestellen eenvoudig en snel alles online: van kleding tot smart-televisie, van pizza tot make-up. In Nederland, Amerika en China. De wereld ligt aan hun voeten.

Het is deze generatie die de klant van de toekomst is. Bent u daar eigenlijk wel op voorbereid? Liggen hier kansen voor het ambacht en hoe gaat u deze generatie van swipers bereiken? Wij vroegen het aan verschillende deskundigen. Van trendwatcher tot onderzoeker, van bakker tot marketeer. Al deze adviezen hebben we gebundeld in deze eerste special van 2017. Het is de visie op de (bakkers)wereld na 2020. Belangrijk is dat u weet hoe de leefwereld van jongeren eruitziet. Dat u de moeite neemt ze te leren kennen. Dan zult u zien dat food een lifestyle is. Dat eetmomenten veranderen en een croissantje met verse jus om 10 uur ‘s avonds helemaal niet gek is. Niet
omdat het moet, maar omdat het kan.

Voor de bakker die zijn blik op de wereld richt, liggen er kansen genoeg. Kwaliteit, versheid, service, duurzaamheid, gezondheid, creativiteit: het zijn allemaal speerpunten die kunnen bijdragen aan een gezonde
toekomst van het ambacht. Maar daarvoor is een open mind noodzakelijk. Met een blik gericht op de wereld kunt u
ontdekken wat daar te koop is. Dat hoeft niet altijd letterlijk ver weg te zijn. Ook gluren bij de buren is interessant. Blijf verrassen en zorg dat u het verhaal bént dat u vertelt: authentiek en waarachtig. Dan is er nog een wereld te winnen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels